|

Hoe Ormit Talent bijdraagt aan innovaties en duurzaamheid bij AVL

Bij het Antoni van Leeuwenhoek ziekenhuis draait het natuurlijk om de verzorging van kankerpatiënten en onderzoek naar kanker. Maar wat veel mensen zich niet realiseren is dat er heel veel op de achtergrond gebeurt om dat goed te kunnen doen. Helaas hebben ze ook bij het AVL last van een tekort aan personeel. Daardoor is het soms lastig om processen te verbeteren of nieuwe projecten op te pakken. Een mooie oplossing is de inzet van trainees van Ormit Talent voor operationele werkzaamheden en kortdurende projecten.

Traineeship bij het antoni van leeuwenhoek ziekenhuis

De uitdaging:

De grootste uitdaging voor het AVL is goede mensen vinden. Het is op het moment lastig om het bestaande werk uit te voeren, Op de traditionele manier mensen vinden wordt steeds lastiger, dus moet je soms out of the box denken. Het AVL werkte al veelal met consultants, maar zet nu dus ook jonge talenten van Ormit Talent in. 

De oplossing: 

Voor zowel de operationele werkzaamheden als de verbetering van processen heeft het AVL gekozen voor de inzet van trainees. Data trainee Sanne Delbressine heeft zes maanden aan een heel concreet project gewerkt met een duidelijk begin en eind. Managementtrainees Agnes de Jeu en Jessie Heeman hebben ondersteund bij operationele werkzaamheden.  

Data project duurzaamheidsdashboard

Het duurzaamheidsdashboard is een goed voorbeeld van een project dat maar bleef liggen doordat er niet genoeg mankracht voor was. Sanne Delbressine heeft in zes maanden tijd dit dashboard voor het AVL opgezet. Sanne: “In het dashboard zijn alle doelen van het duurzaamheidsbeleid in kaart gebracht. Op dit dashboard kan het AVL ook de voortgang van die doelen bijhouden. De vraag lag er al best lang en er was ook niet genoeg kennis om het op te pakken. Ik heb zelf alles uitgezocht en de benodigde data in het dashboard verwerkt.” 

Operationele werkzaamheden

Jessie Heeman en Agnes de Jeu zitten meer op operationele werkzaamheden en doorlopende projecten. Ze hebben beide een enorme diversiteit aan taken. Jessie: “Ik ben verantwoordelijk voor de verzekeringen en de subsidies van het AVL. Verder ondersteun ik de afdeling inkoop op de front office en op het gebied van duurzaamheid ben ik bezig met het oppakken van kleine projecten.” 

Agnes: “Ik ben meewerkend op de frontoffice en hou me nu met name bezig met de prijsverschillen die zijn ontstaan naar aanleiding van het nieuwe jaar. Ik ben net begonnen dus we zijn nog even aan het kijken wat mijn project gaat worden voor de komende zes maanden.  Ik ga binnenkort mijn plan van aanpak schrijven, dan zal dit snel duidelijk worden.”

Michel Leenders, directeur vastgoed en services:

“Onze grote uitdaging is dat we moeite hebben genoeg personeel te krijgen. We hebben moeite om ons gewone werk af te krijgen, laat staan om het te verbeteren. Het is fijn dat de trainees ons hierin kunnen helpen. Daarnaast vind ik het heel leuk en inspirerend om met jonge en enthousiaste mensen te werken. Het is soms wel een beetje zoeken naar hoe je zo’n opdracht gaat vormgeven en hoe het uitpakt. Het liefste hebben we natuurlijk dat ze na hun opdracht bij ons blijven. Maar ik kijk er ook praktisch naar, het is gewoon fijn dat het werk nu wel gedaan wordt. Jessie en Agnes pakken het hartstikke goed en snel op. Waar ze heel goed in zijn is de combinatie tussen doen en denken, vragen stellen over processen, die wellicht toch anders inrichten en uiteindelijk gewoon doen en meters maken.”

Other happy clients

Wil jij ook je team versterken en écht doorpakken?