Not available
Daan Zonneveld
Management Trainee
Mijn diepste interesse? Werkelijk ál het menselijk contact in organisaties. Mijn hoofdovertuiging is dan ook dat het de mensen zijn die een organisatie maken. Het samenkomen met fijne collega’s maakt dat je graag naar je werk toe gaat én telkens weer zien we dat wanneer medewerkers goed kunnen samenwerken de resultaten ook omhoogschieten. Waar de mens voor mij met stipt op nummer één staat, heb ik ook gemerkt dat doelgericht werken voor mij een essentiële drijfveer is. Dagelijks samenkomen in een fijne groep die gedreven is om samen tot de beste resultaten te komen; zo ziet mijn ideale werkomgeving eruit!
VERBONDEN
GO-GETTER MENTALITEIT
VROLIJK
CREATIEF
Daan’s skills…
Betrokken
Met mijn grote liefde voor de mens zal het vast niet verbazen dat ik zowel in mijn werk als privé erg betrokken ben bij anderen. Ik ben degene die precies weet wat er bij mensen speelt, waardoor zij zich niet alleen gehoord voelen maar hier ook in de planning rekening mee wordt gehouden. Zo zorg ik voor een warme en positieve verbinding binnen de groep.
Strategisch-Denker
Ik denk graag na over de grotere levensvragen en datzelfde doe ik met plezier binnen het bedrijfsleven. Waar staat dit bedrijf voor? En wat komt het nou eigenlijk brengen? Ik ben ervan overtuigd dat juist het onderzoeken van deze abstracte, strategische vragen ervoor zorgt dat we uiteindelijk praktische stappen kunnen zetten.
Overtuigingskracht
De dingen waar ik voor sta; daar geloof ik écht in. Wanneer de grotere, abstracte vragen beantwoord zijn en hier een heldere visie uit voortkomt, is mijn enthousiasme niet meer te temmen. Dit aanstekelijke enthousiasme in combinatie met mijn gevoel voor menselijke verbinding maken dat ik anderen gemakkelijk meeneem in nieuwe denkwijzen.
Hechte Relatiemanager
De relatie? Die staat bij mij op nummer één. Ik kan zowel individuen als groepssituaties goed aanvoelen. Bovendien zorgt dit ervoor dat ik andermans kracht en specialisme snel herken. De ander écht zien en kunnen motiveren om in zijn of haar kracht te stappen; hoe vet is dat?!
Daan is nieuwsgierig naar…
Wat ik ontzettend leuk zou vinden is werken in een internationale omgeving. Dit kan zowel een internationaal bedrijf zijn als een daadwerkelijke buitenland ervaring. Ik denk wat mij hier het meest in prikkelt is om verschillende soorten mensen en andere culturen te observeren. Daarnaast houd ik de voortgang van AI scherp in de gaten. Ik ben benieuwd hoe dit zich zal ontwikkelen ten op zichten van het menselijke aspect en wat voor plaats het in gaat nemen in onze samenleving.
Ik heb aan deze opdracht gewerkt…
Business change manager ANWB
De uitdaging was om diverse verandertrajecten te begeleiden met uiteenlopende doelen: van het verbeteren van onze dienstverlening en klantervaring, tot het optimaliseren van onze interne bedrijfsvoering. Tegelijkertijd stond de afdeling voor de opgave om zichzelf zichtbaar en stevig in de organisatie te positioneren.
Ik startte met het opstellen van business cases en het ophalen van wensen en behoeften bij stakeholders. Vervolgens begeleidde ik het volledige veranderproces, van het betrekken van de juiste mensen tot het presenteren en evalueren van resultaten met het managementteam.
Het resultaat: meerdere succesvol afgeronde projecten en een grotere zichtbaarheid en waarde van de afdeling Strategie & Change binnen de organisatie.
Ik heb vooral geleerd hoe cruciaal het is om sterke relaties op te bouwen en te onderhouden. Juist door goed stakeholdermanagement kon ik effectief schakelen tussen verschillende belangen en projecten tot een succesvol einde brengen.
Project manager strategy office Emixa
Emixa is ontstaan uit een fusie van zes bedrijven. De uitdaging was om één gezamenlijke marketingorganisatie op te zetten, terwijl de achtergronden en belangen van de afzonderlijke bedrijven behoorlijk uiteenliepen.
Ik startte met het inrichten van een besluitvormingsproces (governance) om op strategisch en tactisch niveau samen met de organisatie over dit onderwerp besluiten te kunnen nemen. Vervolgens organiseerde ik strategische sessies met de board om koers en kaders te bepalen van de fusie. Daarna werkte ik samen met een marketingprojectteam in workshops aan de nieuwe strategie en de indeling van de nieuwe organisatie waarbij we keken naar samenwerkingsvormen en operationele efficiëntieslagen.
Het resultaat: samen met de board kwam ik tot de conclusie dat een verdere verdieping op de marketing/sales strategie nodig was om fatsoenlijk een marketingorganisatie in te richten die in lijn met een strategie. Het werven van een senior marketingmanager met strategische focus was het gevolg. In de tussentijd heb ik gezorgd voor centraal gealigneerde marketingprocessen en een sterkere samenwerking.
Ik heb vooral geleerd hoe je in een complexe internationale omgeving op boardniveau belangen verbindt en hoe belangrijk het is om afstemming te faciliteren en soms af te dwingen tussen key stakeholders.
Daan tipt…
Mijn tip zou zijn: probeer iets meer naar elkaar te luisteren. Zie je dat niet zitten? Luister dan wat meer naar Discomuziek! Waarom? Daar is nog nooit een mens chagrijnig van geworden. Met het grijze Hollandse weer en humeur zou een dagelijkse portie Disco een prima opsteker kunnen zijn voor de gemiddelde Nederlander.
Get in touch
Meer weten over onze talenten?
Laat je gegevens hier achter en wij zoeken contact met je op!